Проектна технологія навчання сприяє самостійній діяльності учнів щодо розв’язання тієї чи іншої проблеми з використанням різноманітних засобів інтеграції знань і вмінь з різних галузей. Результати виконаних проектів мають бути безпосередньо пов’язані з реальним життям.
Участь у проектній діяльності передбачає розвиток в учнів самостійності, ініціативності, креативності, здатності визначати мету діяльності.
Основою методу навчального проекту є його спрямованість на практичний результат, який можна:
• проілюструвати
• осмислити
• застосувати на практиці
• отримати відгук від слухачів.
Алгоритм виконання проекту:
визначити проблему, що буде вивчатися;
спроектувати роботу;
знайти інформацію;
провести дослідження;
презентувати роботу;
створити портфоліо
Методи збирання інформації:
прочитати книжки про те, що досліджуєте;
знайти інформацію в мережі Інтернет;
переглянути науково-популярні передачі;
провести експеримент;
провести спостереження;
дізнатися думки інших людей
Текстовий опис проекту:
Тема проекту
Мета проекту
Завдання проекту
План роботи над проектом
Одержані результати
Висновки
Джерела інформації (використані ресурси)
Форма представлення (презентація) результатів проекту:
друковані роботи: реферат, буклет, стіннівка, інформаційний бюлетень, брошура, твір
мультимедійні роботи: мультимедійна презентація, відеофільм, фільм
творчі звіти: вистава, інсценування, радіопрограма, фотовиставка, художня виставка, літературний вечір
Джерела, з яких потрібно брати інформацію:
первинні документи: книжки, періодичні видання;
вторинні документи: бібліотечні каталоги, бібліографічні посібники;
унікальна інформація: речові документи, експериментальна інформація;
усне спілкування з людьми: опитування, зустрічі, бесіди
Оцінювання проектів
низький рівеньподання роботи (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами
середній рівень
фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання
достатній рівень
правильне виконання своєї частини роботи у разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні і формулюванні висновків за результатами дослідження
високий рівень
дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи і презентацією індивідуального проекту або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенні мети і завдань, активній участі в аналізі результатів і формулюванні висновків
Теми навчальних проектів з природознавства на 2019-2020 н. р.
фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання
достатній рівень
правильне виконання своєї частини роботи у разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні і формулюванні висновків за результатами дослідження
високий рівень
дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи і презентацією індивідуального проекту або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенні мети і завдань, активній участі в аналізі результатів і формулюванні висновків
Теми навчальних проектів з природознавства на 2019-2020 н. р.